Doporučujeme, News

Automobilové firmy u hejtmana

24 května 2017   Galerie

Řešilo se vzdělávání, trh práce i doprava. Bez vzájemné spolupráce politiků a firem to nepůjde. Je nutné propojit odborníky z praxe a školy. Takové myšlenky zněly koncem dubna na Krajském úřadu v Hradci Králové.

Ve středu 26. dubna se na Krajském úřadu Královéhradeckého kraje sešli zástupci firem působících v automobilovém průmyslu s představiteli kraje. Setkání řídil Bohdan Wojnar, člen představenstva automobilky Škoda a zároveň prezident Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP.

Královéhradecký kraj je pro automobilový průmysl velmi významným regionem, vždy v něm působila řada průmyslových společností, nejen automobilek. Jak řekl Bohdan Wojnar: „V tomto kraji sídlí devět našich členských firem a nejméně dvacítka dalších, které v automotive působí. Těší nás, že průmysl je zde v dobré kondici, což se odráží na nízké nezaměstnanosti i růstu mezd. Neblahým důsledkem toho ovšem je, že trh práce je v kraji hodně vyčerpaný a všechny nejen automobilové obory pociťují nedostatek pracovníků.“

Výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl doplnil: „Setkání zástupců firem s představiteli kraje má za cíl zachovat trvale udržitelný rozvoj regionu. Naše spolupráce je velice důležitá, musíme si uvědomit, že existují problémy, které nevyřeší firmy ani kraj. Musíme spojit síly. Řadu věcí lze navíc řešit jenom na vládní úrovni.“

V diskusi ve druhé části akce zazněly příspěvky o technickém vzdělávání, trhu práce nebo dopravní infrastruktuře. Hodně se mimo jiné debatovalo o kompenzaci neblahé demografické křivky zapojením kvalifikovaných zaměstnanců z okolních zemí, především z Ukrajiny. Zazněly názory, že právě ta má pro nás s ohledem na potřebnou technickou kvalifikaci i blízkou mentalitu lidí nejvyšší potenciál nejedná o krátkodobou výpomoc dojíždějících zaměstnanců, ale o dlouhodobou integraci celých rodin. Podle diskutujících je rovněž podstatné, aby Královéhradecký kraj dokázal nabídnout vhodné zaměstnání oběma partnerům takových rodin například ve zdravotnictví či službách. Takové možnosti zdá se kraj nabídnout dokáže.

Petr Havlík z hořické společnosti Swell, jenž ve svém příspěvku vyzdvihl mimo jiné potřebu věnovat se kromě studentů i jejich učitelům, k dubnovému setkání na hejtmanství dodává: „Zajistit dostatek zaměstnanců nejen pro rychle rostoucí automobilový průmysl v Česku je dlouhodobý a nelehký úkol. V devadesátých letech se u nás rodilo historicky nejméně dětí, dnes tedy máme jednoduše nejméně dospělých méně než polovinu oproti předchozí generaci. S celkovým počtem českých studentů a absolventů škol tedy mnoho nenaděláme, proto se snažíme alespoň zvýšit procento těch, kteří se rozhodnou pro technický směr a profesi. Vedle našeho zapojení do výuky v regionálních technických školách pořádáme exkurze v naší firmě pro studenty i pedagogy všech stupňů zmíněnou přípravu učitelů považuji v tomto ohledu za nejdůležitější. Pro zajímavou práci na vývoji automobilů se samozřejmě snažíme nadchnout techniky všeho věku, ty budoucí i zkušené. Poděkování v tomto ohledu patří mnoha špičkovým odborníkům a osobnostem českého automobilového průmyslu, kteří s veřejností sdílejí své zkušenosti a názory například prostřednictvím portálu vvautomotive.cz.

, , ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.