Doporučujeme, News

Elektrická motorka i autobus, 3D modelování, bezpečnostní rám a mnoho dalšího

25 října 2018   Galerie

Každoroční konference VVA se blíží a pořádající Altran z Hořic už zná většinu přednášejících a jejich témat. Na co se můžete těšit?

Nejprve připomeňme to nejdůležitější: konference se koná ve čtvrtek 15. listopadu v Lázních Bělohrad na tradičním místě, v lázeňském resortu Tree of Life. Přihlásit se můžete na jejích stránkách.

„Podařilo se nám opět po roce získat velice zajímavou sestavu přednášejících. Chybět nebudou odborníci z ČVUT, naši kolegové z Česka i z Německa nebo lidé z automobilky Škoda – ti s sebou přivezou i jedno velmi poutavé překvapení,“ láká za organizační tým Jiří Kubeš, šéf marketingu Altranu.

O trendech a procesech vývoje předních světlometů bude mluvit Pavel Zeman ze společnosti Automotive Lightning, Filip Bezděk ze Škoda Motorsport a Martin Kopecký z českého Altranu poodhalí, jak se konstruoval bezpečnostní rám závodního speciálu Škoda Fabia R5, a další „škodovák“ Dalibor Pantůček představí vůz Škoda Vision RS.

Jan Plomer na pódium vystoupí hned dvakrát: jednou coby zástupce PLOMER Engineering pohovoří o vývoji elektrobusů Ekova Electric, podruhé pak jako zástupce studentského týmu pražské Dopravní fakulty ČVUT pojedná o vývoji závodního elektromotocyklu soutěže Motostudent.

Roman Schubert z mladoboleslavské automobilky představí virtuální techniky v technickém vývoji Škody, o různých aspektech aditivní výroby v automobilovém průmyslu pak bude hovořit Jonáš Mach ze společnosti Materialise.

Tyto osobnosti pak doplní zástupci „mateřského“ Altranu: o inovativním HMI designu uslyšíme z úst Jeremyho Hilda z italského světového centra designu společnosti Altran, o nových metodách 3D modelování budou hovořit jeho němečtí kolegové Torben Richter a Nils Kremsler.

A ona zmiňovaná třešnička z Mladé Boleslavi? „Půjde o praktické ukázky virtuální a rozšířené reality. Zatím máme slíbené tři prezentace toho, co nám dnešní moderní technologie přinášejí. K dispozici budou virtuální brýle s reálným automobilem – bude možné otevřít si dveře a do auta si sednout. Škoda virtuální realitu využívá při vývoji všech modelů, kdy ještě neexistují fyzické prototypy. Už v těchto fázích je možné si auto ,osahat, třeba i dva tři roky před reálným prototypem. Slouží to rovněž k odladění ergonomických a konstrukčních nedostatků nebo vyzkoušení nových nápadů,“ popisuje Viktor Čížek, šéf oddělení stylingu a designu Altranu.

Jiný pohled na virtuální realitu představí také zástupci německého Altranu. „Ti ukážou projekt, který dělají pro automobilku Volkswagen. Bude to něco, co se nedělá ještě ani v Mladé Boleslavi. A chybět nebude ani náš český Altran, my předvedeme rozšířenou realitu – půjde o funkční HoloLens. A pak máme připravenou jednu skutečnou lahůdku. Přímo osobně přislíbil přednést svou prezentaci Theo Calvin z ikonického designérského studia frog,“ neskrývá nadšení Čížek.

Tak nezapomeňte, třetí čtvrtek v listopadu v Lázních Bělohrad!

 

, ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte SWELL na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.