Swell, Seminář VVA

Doporučujeme, News

Letos půjde o styling, design a inovace

10 října 2018   Galerie

Tradice se mají dodržovat. Dbají na to i v hořické společnosti Altran. Takže za pár týdnů už pojedenácté.

Co? Přece každoroční koktejl (nejen) z automobilového průmyslu namíchaný z několika základních a prověřených ingrediencí: Lázně Bělohrad, resort Tree of Life, dobré jídlo, zástup zajímavých hostů a velký příděl poutavých přednášek.

To je tradiční seminář VVA.

Akce, která v roce 2008 začala v Hradci Králové v Novém pivovaru, má od svých počátků za cíl shromažďovat odborníky z oborů blízkých zákazníkům tehdejšího Swellu, dnes Altranu, a prezentovat i novinky hořické firmy. Zajímavý přelom nastal v roce 2009, kdy Škoda Auto na seminář přivezla svařenou karoserii tehdejšího velkého hitu, modelu Yeti. Na tento počin automobilka navazovala karoseriemi Rapidu, Octavie třetí generace, pak trojkové Fabie a Superbu a předloni byl k vidění Kodiaq.

Tradicí rovněž bývá vystavení studentské formule z ČVUT, aktuálních modelů mladoboleslavského výrobce, k vidění byla například i Tatra 6×6, experimentální automobil s řízením obou náprav z pardubické univerzity nebo elektrická reinkarnace legendárního československého skútru Čezeta.

Přečtěte si reportáže a prohlédněte fotogalerie z ročníku 2016 a 2017.

Setkání automobilových odborníků a nadšenců pojímají v Altranu v komorním duchu, s omezeným počtem účastníků. Jde o to, aby se na semináři VVA potkávali lidé se seriózním zájmem o technickou stránku vývoje automobilů ať už z toho, nebo onoho úhlu pohledu. A především aby si z přednášek a diskusí odnesli co nejkvalitnější informace nebo novou inspiraci pro svou práci. Proto si Hořičtí dávají záležet na tom, aby v programu dominovaly ryze technické příspěvky.

„Pravidelně u nás přednášejí zástupci Škody, měli jsme příspěvky i od světově proslulých výrobců prototypů, jako byl třeba sám pan Stolfig, od šéfů vývoje Tatra Trucks, Zetor Tractors, zástupců našich zákazníků, jako je Magna, Hella, Continental, Honeywell. Někteří považují za pozoruhodné, že na pódium zveme i naše respektované konkurenty – přední dodavatele vývojových služeb. Od počátku jsme se ale rozhodli, že značka VVA bude neutrální odbornou platformou, a z kvalitních přednášek tak profitují všichni. Konkurenčně se pak samozřejmě můžeme utkat až na ,bojišti trhu, na semináři VVA ctíme klid zbraní,“ řekl předloni v rozhovoru o semináři ředitel společnosti Altran Petr Havlík (přečtěte si ho celý).

Tematické oblasti semináře se postupně střídají a po letech opakují. V Lázních Bělohrad tak zaznívaly přednášky o numerických simulacích a zkušebnictví, dalšími tématy byly konstrukce a prototypy; letos štafetu přebírá trojice styling-design-inovace.

Které osobnosti automobilového světa si letos 15. listopadu v přednáškovém sálu stoupnou za řečnický pultík, to si organizátoři zatím nechávají pro sebe. Jako drobné lákadlo jednoho z účastníků přece jen odkrývají – zástupci společnosti Plomer Engineering pohovoří o vývoji elektrobusů EKOVA Electric nebo o vývoji závodního elektrického motocyklu v rámci soutěže MotoStudent na Dopravní fakultě ČVUT. Motorku na seminář také přivezou a těšit se můžete na ukázkové jízdy.

„Kdo si chce sáhnout na špičku designu a inovací v automobilovém průmyslu, má šanci vidět, slyšet a potkat ty nejlepší. Nejen to, co zazní na pódiu, ale i to, co se odehraje v kuloárech, bývá na VVA mimořádné. Součástí publika totiž bývají i samotní šéfové oddělení a firem, kteří třeba sami nepřednášejí, ale účast si ujít nenechají,“ zve na akci ředitel Altranu.

A to nejdůležitější na závěr: do kalendáře si přidejte Lázně Bělohrad a 15. listopad. Přihlášku na seminář najdete tady.

 

, , ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.