Poslední aktualizace 10. července 2019 od boomerang
Altran měl svůj den. Hořická společnost oslavila výročí tak, že do svého zákulisí pozvala klienty, partnery i veřejnost.
Pětadvacet let, to už je slušná porce let. Firma, se kterou její zakladatelé Lubomír Drašar a Pavel Krois začínali na příslovečném koleně, za tu dobu obrovsky vyrostla a proměnila se, změnila majitele i jméno. Jak je u bývalého Swellu – dnes Altranu – zvykem, každých pět let otevře své brány široké veřejnosti, aby ukázal, co jeho lidé dělají, co umějí a na co mohou být právem pyšní.
Den otevřených dveří proběhl v sobotu 26. května. O dva dny dříve, ve čtvrtek, proběhlo první „zahřívací“ kolo akce určené pro významné klienty a partnery. Slavnosti se zúčastnila mimo jiné ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová nebo starosta Hořic Aleš Svoboda.
Po krátkém zahájení všichni přítomní vykročili do hal a zkušeben Altranu, aby se na vlastní oči přesvědčili, že oněch 25 let bylo více než plodných. Rozděleni do několika skupin si prošli celý areál a navštívili vývojovou zkušebnu, oddělení konstrukce nebo vývoje prototypů, zjistili, co znamená A-class surfacing neboli vyhlazování ploch, a podívali se, jak se vyvíjejí zkušební přípravky.
A stejná stanoviště čekala i během soboty na všechny příchozí. Těch do areálu na kraji Hořic dorazilo skoro devět stovek. Kromě výzkumných a vývojových prostor společnosti si návštěvníci mohli prohlédnout celou modelovou řadu automobilky Škoda včetně vylepšení, na kterých Altran spolupracoval, k vidění byla okovaná karoserie modelu Kodiaq nebo závodní speciál v barvách Altranu. Pro ilustraci toho, jak společnost přispívá k větší bezpečnosti na světových silnicích, byl k dispozici nárazový simulátor.
Na své si přišli samozřejmě i ti nejmenší: vedle obligátního skákacího hradu byl připravený program z dílny libereckého vědecko-zábavního parku IQLandia včetně laboratoří a vědecké show.
„Před pěti lety, když jsme dnem otevřených dveří slavili dvacetiny firmy, měl Swell 124 zaměstnanců. Rok jsme uzavírali s tržbami 166 milionů korun a spolupracovali jsme se 105 subjekty. Dnes je naše firma více než dvojnásobná: máme 271 zaměstnanců, loňské tržby čítaly 433 milionů korun a naše služby využívá 204 firem. Od roku 2014 do roku 2017 jsme vygenerovali celkem 214 milionů zisku. Ve stejných letech jsme postupně investovali zpět do dalšího rozvoje 33, 46, 65 a 71 milionů korun, tedy celkem 215 milionů. S úspěchem jsme využili celkem 31,5 milionu z dotačního programu Potenciál pro investice do zkušebních technologií, do kterého jsme zapojeni i letos a příští rok. A protože jsme přesvědčili i Altran, že investice umíme řídit a zhodnocovat, mohli jsme ,otevřít dveře‘ i do dalších nových prostor vývojové zkušebny, dokončené čtvrté etapy výstavby Centra vývojových služeb,“ hodnotí uplynulé období ředitel společnosti Altran Petr Havlík.
Marketingový manažer společnosti Pavel Kohout doplňuje svůj pohled na dvoudenní událost: „Příprava tak rozsáhlé akce, jako je den otevřených dveří společnosti, kde většina produkce podléhá přísnému utajení, je kolektivní práce všech lidí ve firmě, nikoliv jednotlivců. A i když to byly občas nervy, podařilo se akci dotáhnout do zdárného konce. Ohlasy na průběh i zvolený program byly velmi pozitivní, a to jak od návštěvníků, tak od pořadatelů. Chtěl bych tímto poděkovat všem přímým i nepřímým spolupracovníkům.“
Na závěr přidává osobní poznámku ředitel Petr Havlík: „Když jsme se o Velikonocích v roce 2014 bavili se zakladateli o mém převzetí jednatelství firmy, měl jsem jediné přání: aby se Swell jednou stal evropskou firmou. Předpokládám, že jejich přáním bylo, aby se firma udržela ve zdravé kondici, aby pokračovala a nadále se rozvíjela. Swell se stal nejen evropskou firmou, Altran CZ je dnes součástí dokonce největší světové firmy v oboru technického vývoje. Mně se přání splnilo a doufám, že i jim. Poděkování za to patří v první řadě všem našim zaměstnancům, bez nichž by to nešlo, stejně jako bez našich zákazníků a partnerů.“
Altran CZ, automobilky, automotive projekty, doporučujeme, technologie aut, vše o automotive, vývoj aut, vývoj automobilů
Sledovat komentáře přes RSS