Šéf Volkswagenu Herbert Diess a prezident Fordu Jim Hackett

Doporučujeme, Horizonty

Fordy na podvozku Volkswagenu?

14 srpna 2019   Galerie

Ford a Volkswagen prohlubují spolupráci. Cílem je autonomní jízda, elektrifikace a lepší služby zákazníkům. Co to obnáší?

V půlce července obě automobilky vyhlásily, že mají v úmyslu rozšířit své celosvětové spojení o vývoj elektromobilů. Společným cílem je jednak vylepšení služeb klientům, jednak zvýšení konkurenceschopnosti a snížení nákladů na výrobu. Obě značky rovněž spojí síly se společností Argo AI za účelem uvedení autonomní jízdy na evropské a severoamerické trhy.

Systém autonomní jízdy společnosti Argo AI se za přispění Fordu a Volkswagenu stane prvním svého druhu, který bude mít reálné a proveditelné plány pro komerční nasazení v Evropě a Spojených státech. Díky využití globálního dosahu obou automobilek se navíc jedná o platformu, která má v současné době jednoznačně největší geografický potenciál na světě. Ford i Volkswagen tento autonomní systém nezávisle na sobě zabudují do svých modelů. 

Obě automobilky budou mít v Argo AI stejný podíl a společně budou vlastnit převážnou většinu této společnosti. Zbytek akcií bude nabídnutý zaměstnancům Argo AI. 

„Na trhu Ford i Volkswagen samozřejmě zůstávají nesmlouvavými konkurenty a zcela nezávislými značkami, spojení sil a spolupráce s Argo AI na těchto důležitých technologiích nám ale umožňuje velice široký záběr, dává nevídané možnosti a nabízí obrovský zeměpisný dosah,“ prohlásil šéf Fordu Jim Hackett. 

Představitelé obou firem rovněž oznámili, že Ford se stane první značkou mimo koncern, která bude využívat platformu MEB (v němčině Modularer E-Antriebs-Baukasten) speciálně vyvinutou pro elektromobily. Masová sériová výroba elektrických Fordů by měla začít v Evropě v roce 2023.

Americká značka plánuje, že během prvních šesti let dodá zákazníkům na starém kontinentu přes šest set tisíc elektromobilů postavených na MEB; o druhém elektrickém modelu pro Evropu se nyní intenzivně debatuje. Tyto kroky dále podpoří současnou evropskou strategii Fordu a jeho silné stránky: úspěšná užitková vozidla, oblíbené crossovery a importované ikony, jako jsou modely Mustang nebo Explorer.

S vývojem platformy MEB začala wolfsburská automobilka v roce 2016, od té doby do ní investovala přes šest miliard eur. Volkswagen má v plánu v rámci celého koncernu během následujících deseti let na platformě postavit zhruba patnáct milionů elektromobilů.

Pro Ford je využívání platformy MEB součástí celosvětových investic do elektrické mobility ve výši asi deseti a půl miliardy eur. Tento krok zapadá do závazku výrobce nabízet evropským zákazníkům širokou paletu elektrických vozů coby klíč k udržitelnosti.

„Pevně věříme, že víc a víc zákazníků na celém světě – stejně jako životní prostředí – bude těžit z naší elektrické podvozkové architektury. A naše spolupráce se bude rozšiřovat, už dnes hledáme další oblasti, kde bychom mohli spojit síly,“ řekl šéf Volkswagenu Herbert Diess. „Díky masovějšímu nasazení platformy MEB bude možné snižovat výrobní náklady na bezemisní automobily a tím podpořit jejich celosvětové prosazení.“

Volkswagen s Fordem hodlají spolupracovat také v oblasti užitkových vozů, konkrétně dodávek a středních pick-upů. Ford bude vyvíjet a stavět už dříve avizované pick-upy pro klíčové trhy v Evropě, Africe, na Středním východě, v Asii a Tichomoří a v Jižní Americe. První kusy by tam měly dorazit v roce 2022.

Pro obě značky pak bude Ford vyvíjet a vyrábět větší užitkové dodávky pro Evropu, Volkswagen má v úmyslu dodávat na evropské a velké světové trhy menší městskou dodávku.

 

, , , , , ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.

LinkedIn Facebook