Swell seminář

Inspirace

LED Matrix, nový Zetor nebo plastové páté dveře – odborníci sdíleli novinky v konstruování

16 listopadu 2015   Galerie

Poslední aktualizace 8. července 2019 od boomerang

V Lázních Bělohrad se ve čtvrtek 12. listopadu konal osmý ročník technického semináře Výzkum Vývoj Automotive. Letos s podtitulem Aktuální témata a trendy v konstruování. Přednášky, diskuse, setkání s dlouho neviděnými kolegy či obchodními partnery. Samozřejmě jsme nemohli chybět…

Ospalé lázně se zvolna probouzejí do pošmourného listopadového rána. Projíždíme městem, z nějž dýchá rozvláčná podkrkonošská atmosféra. Je osm hodin ráno. Náměstím se loudá postarší muž tlačící kolo, dvě dámy se po ranní zdravotní procházce odměňují teplými křupavými houskami. Kolem řeky Javorky poletují vrány, vzduch voní podzimem a koberce barevného listí jasně ukazují, že i ty poslední záchvěvy babího léta jsou ty tam.

My ale máme štěstí: noříme se do pohostinné náruče lázeňského resortu Tree of Life, kde hořická společnost Swell pořádá svůj dnes už tradiční seminář. Začínáme registrací a lahodnou kávou. Akce má vyhrazené křídlo v přízemí hotelového komplexu, přesto se mezi vystaveným skeletem nového Superbu a vysokoškolskou formulí tu a tam mihne v županu zachumlaný lázeňský host mířící na ranní proceduru. I to přispívá k milé, domácké atmosféře.

Škoda, Tatra, Zetor

Ale není čas marnit čas, a tak se přesouváme do kongresového sálu. Ředitel Swellu Petr Havlík totiž právě zapíná mikrofon, vítá všechny přítomné a osmý ročník semináře zahajuje. A hned první sada prezentací na to jde pěkně zostra – Martin Hau poodhaluje něco z vývoje nové Škody Superb, ukazuje rozdíly modulové a platformové strategie během vývoje karosérie vozu.

Následuje Radomír Smolka se svým vyprávěním o resuscitaci Tatry z klinické smrti. Poslední roky se tradičnímu výrobci nákladních aut začíná zase dařit, a když Radomír svou půlhodinu končí, v publiku je přímo cítit, jak Kopřivnickým všichni drží palce.

Po Tatrách přichází Zetor – posledními novinkami dalšího tradičního domácího výrobce se přijel pochlubit David Kollhammer. Kromě nové modelové řady Crystal představuje i žhavou studii velkého traktoru, kterou do slušivého kabátu odělo proslulé studio Pininfarina. Více o tomto skvostu se v rozhovoru s ním dočtete už zanedlouho.

Je čas na kávu a něco na zub. A na debaty, otázky, vysvětlování, ukazování. Desítky vizitek putují z kapsy do kapsy, rodí se nové kontakty a možná i nějaká spolupráce. Jen kdyby ty přestávky byly delší!

Projektové řízení, světlomety a páté dveře

Začíná druhá dopolední sada přednášek. Petr Šimůnek a Tomáš Ptáček z Iveca mluví o projektovém řízení a nástrojích pro výzkum a vývoj a následuje je Martin Kutáč ze společnosti Hella. Ten ukazuje nejnovější trendy v automobilovém svícení – LED Matrix systémy, o kterých už jste si na našich stránkách mohli přečíst. Štafetu v podobě mikrofonního portu předává Paulu Haslovi ze společnosti Magna, jenž obecenstvo během uvolněné a příjemně rozesmáté prezentace zasvěcuje do toho nejnovějšího, co se děje kolem plastových pátých dveří aut. A samozřejmě: s Paulem rovněž chystáme podrobnější rozhovor.

Nakrmit všech 120 účastníků najednou není žádná legrace, ale profesionální personál lázeňského domu to zvládá s přehledem a úsměvem. Horké polévky, lahodný guláš nebo rozpadající se vepřové karé, výběr všemožných příloh, restované zeleniny, přehršel salátů a zálivek plní vyhladovělé žaludky – a co teprve když přijdou na řadu lákavě vypadající a ještě famózněji chutnající dezerty! Jak to, že hodinu a půl dlouhá obědová pauza utekla za pár minut? Ještě poslední espresso a rychle zpátky na svou židli do sálu.

Formule i třetí průmyslová revoluce

Slova se ujímá Tomáš Pítr z pražského ČVUT a nechává nás nakouknout do kuchyně týmu studentské formule. Pokračuje Josef Kubr z Industrial Technology System s pojednáním o správě a řízení firemní dokumentace a o tom, jak do Swellu zaváděli bezvýkresovou výrobu.

V podobném duchu referuje Vladimír Losert z firmy Dytron o zavádění CAD metodiky u jednoho z globálních automobilových hráčů. Po další krátké přestávce na občerstvení seminář VVA vybíhá z poslední zatáčky do cílové rovinky. Zbývají poslední tři úseky: o inovacích akceleračního modulu auta vypráví Josef Hykl ze společnosti BEKO; Attila Baláž z firmy EDAG všechny nutí k zamyšlení nad záludnou otázkou („Třetí průmyslová revoluce už začala – chceme být u toho?“) a cílovou pásku protrhává Jan Foltin ze Swellu s panelovou diskusí na všechna témata, která se schovají do motta letošního semináře VVA – tedy aktuální témata a trendy v konstruování.

Na Petru Havlíkovi pak už je jen závěrečných pár vět, poděkování a vyslání všech zúčastněných domů. Tak na viděnou zase za rok!

, , ,



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.

LinkedIn Facebook