Seminář VVA 2015

Doporučujeme, News

Na semináři VVA se setkávají špičky automobilového průmyslu

24 října 2016   Galerie

Už se to blíží. Tradiční seminář VVA je doslova na spadnutí. Jaká je jeho historie a co vás letos čeká? Zve vás ředitel společnosti Swell Petr Havlík.

Letos pořádáte už devátý ročník. Ohlédněte se trochu do minulosti.

Se seminářem jsme začali v roce 2008. Tehdy jsem byl na palubě Swellu celkem krátce jako obchodník a s kolegy jsme dostali nápad na uspořádání semináře, na který bychom sezvali odborníky z oborů blízkých našim zákazníkům a na němž bychom mohli říct i něco o novinkách u nás. Seminář jsme uspořádali v Hradci Králové v Novém pivovaru. Vzpomínám, že přípravy byly náročné, celý tým obchodu a marketingu, kolegové z odborných útvarů, tedy z konstrukce, z numerických simulací, ze zkušebny, i z prototypové dílny, ti všichni se na tom podíleli.

Jak první ročník dopadl?

Z naší strany s docela velkou nervozitou, ale dobře; ze strany účastníků s opravdu pozitivními ohlasy. Bylo to pro nás velice povzbudivé.

Takže jste pokračovali?

Ano, rozjeli jsme to dál. Další dva roky jsme ještě byli v Hradci. V roce 2009 nastal jeden z milníků, kdy nám Škoda Auto přivezla svařenou karoserii tehdy velkého taháku, vozu Yeti, který byl v tu dobu čerstvě uveden do prodeje. Všichni oceňovali, že se mohou podívat zblízka a detailně na celou strukturu svařené karoserie této modelové novinky.

Zažili jsme i úsměvné chvíle skoro jsme tehdy nemohli projet pivovarskou branou. Doslova s centimetrovou přesností jsme za pomoci všech, kdo byli u toho, posouvali náklaďák dovnitř. Ale podařilo se a Yeti na semináři byl.

V téhle škodovácké tradici pokračujete.

Ano, od roku 2012 nám oddělení vývoje svařené karoserie, kterému stále velí Petr Šimon, poskytuje kromě přednášek i prezentační karoserii (od roku 2009 rovněž vylepšovanou například o barevné označení jednotlivých typů použitých materiálů) posledního škodováckého modelu uvedeného na trh. V tom roce 2012 to byl Rapid, pak Octavia třetí generace, v roce 2014 trojková Fabie, loni rovněž trojkový Superb a letos nás čeká velký kousek karoserie prvního SUV mladoboleslavské automobilky, Kodiaq.

Tradičně také míváme vystavený nejnovější model studentské formule z ČVUT, čerstvé sériové modely Škoda, měli jsme v areálu semináře třeba Tatru 6×6, která se na semináři zastavila v rámci testovacích jízd, nebo třeba experimentální vozidlo Univerzity v Pardubicích s řízením obou náprav. Letos by neměl chybět pozoruhodný elektrický skútr Čezeta.

Během let nastal přesun na jiné místo.

Ano, od roku 2011 pořádáme seminář VVA v lázeňském resortu Tree of Life v Lázních Bělohrad. Máme tam perfektní zázemí, místo je dobře dosažitelné, snadno se tam parkuje a pro zájemce o exkurzi v Centru vývojových služeb Swell následující den po semináři je to k nám do Hořic ani ne čtvrthodina cesty. Zároveň s tím přišel jakýsi limit v počtu účastníků je to někde kolem 130, který jsme se rozhodli držet a nepřekračovat.

Zájem by ale byl?

Ano, zájem lidí s každým dalším ročníkem roste, a to nás moc těší. Chceme ale udržovat komorní komunitu odborníků a nadšenců. Ony i ty diskuse a neformální setkávání na chodbách mají potom jinou, srdečnější a vřelejší atmosféru i odborně hodnotnou kvalitu.

Kdo se během těch let vystřídal na pódiu?

Už jsem zmiňoval Petra Šimona jako prvního řečníka ze Škodovky, od té doby u nás pravidelně přednáší některý z jeho kolegů. Měli jsme příspěvky od světově proslulých výrobců prototypů, jako byl třeba sám pan Stolfig, od šéfů vývoje Tatra Trucks, Zetor Tractors, zástupců našich zákazníků, jako je Magna, Hella, Continental, Honeywell. Někteří považují za pozoruhodné, že na pódium zveme i naše  respektované konkurenty přední dodavatele vývojových služeb. Od počátku jsme se ale rozhodli, že značka VVA bude neutrální odbornou platformou, a z kvalitních přednášek tak profitují všichni. Konkurenčně se pak samozřejmě můžeme utkat až na bojišti trhu, na semináři VVA ctíme klid zbraní. Pokračujeme i letos, jak je vidět z programu semináře: přijedou pánové Kvaizar a Brabec ze Škody, chybět opět nebude pan Kollhammer za Zetor, přijedou zástupci z Helly nebo kolegové z firem, které se zabývají 3D tiskem.

A také jedna zajímavá osobnost umělecká.

Ano, letošní novinkou je pozvání výrazné osobnosti českého umění Davida Černého. Chceme se zkusit podívat na svou práci trochu jinýma očima. Snad si technici odvezou trochu inspirace z jeho mimořádně působivých instalací rovněž využívajících pokročilé technologie.

Jak probíhají přípravy semináře?

Naše listopadová akce vlastně začíná na jaře. Přípravný tým je opravdu minimalistický, jde hlavně o naši PR specialistku Evu Zachovalovou, která to celé drží pohromadě. Já se podílím samozřejmě také a dělá mi to velkou radost. Svým dílem pak přispívají i vedoucí útvarů a obchodníci. Ti jsou neocenitelní hlavně při kontaktování jednotlivých přednášejících.

Jaká točíte témata?

Držíme takový neviditelný trojúhelník témat. Začínali jsme numerickými simulacemi a zkušebnictvím, následovala konstrukce a prototypy. No a tuto trojici opakujeme letos už vlastně potřetí.

Co se dalšího vývoje semináře týče, přistupujeme k němu také tak trochu jako k vývoji automobilu snažíme se hlídat hmotnost a přidávat výkon. (Smích.)

Pozvěte tedy čtenáře do Lázní Bělohrad.

Kdo si chce sáhnout na špičku stavby prototypů v automobilovém průmyslu, má šanci vidět, slyšet a potkat ty nejlepší. Nejen to, co zazní na pódiu, ale i to, co se odehraje v kuloárech, bývá na VVA mimořádné. Součástí publika totiž bývají i samotní šéfové oddělení a firem, kteří třeba sami nepřednášejí, ale účast si ujít nenechají.

Tak si ji nenechte ujít ani vy. Přihlaste se a přesně týden před tím, než otevřete první lahve letošního Beaujolais Nouveau, přijeďte do Lázní Bělohrad druhý čtvrtek v listopadu.

, , , ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.