Talbot-Lago

Doporučujeme, Relax

Nejkrásnější auto všech dob?

20 června 2017   Galerie

Hledáte auto, kterým si udělat radost? A máte volných pár milionů? Milionů eur? Pak jste možná byli na aukci ve Villa Erba u jezera Como v Itálii.

Nebyli? Vaše škoda. Tak se aspoň podívejte, co jste si tam poslední květnový víkend mohli pořídit.

Několik různých Porsche 911, Lancia Aurelia z roku 1952, Austin-Healey z roku 1955, Ferrari 330 GTC z roku 1966 nebo třeba Lamborghini Countach z roku 1987. To vše za řádově stovky tisíc eur.

K mání byly ale také například Porsche 911 Carrera RSR 3.8 z roku 1993 s cenovkou lehce přesahující dva miliony nebo Bugatti Type 57 Atalante ročník 1935 jen o milion dražší. Kupce nenašel krasavec z roku 1928 Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde, jehož vyvolávací cena začínala na 6,5 milionu eur (aukční síň odhadovala, že se cena může vyšplhat až na osm milionů).

Kousky jsou to opravdu skvostné, kochat se jimi můžete na stránkách aukční síně RM Sotheby’s. My pro dnešek z této přehlídky vybíráme jeden velezajímavý kus.

Seznamte se: Talbot-Lago T150-C SS „Goutte d’Eau“ Coupé z roku 1937. Jeden z nejkrásnějších vozů historie.

Jistě, krása je v očích toho, kdo se dívá. Pokud ale existuje nějaký automobil, který se pravidelně a dlouhodobě objevuje na nejrůznějších seznamech nejkrásnějších vozů všech dob, je to jistě tento švihák s přídomkem „kapka“, jejž v druhé polovině třicátých let minulého století navrhlo v Paříži sídlící italské studio Carrosserie Figoni et Falaschi.

Roky před druhou světovou válkou byly vůbec velmi plodné, co se automobilové krásy týká. Vznikaly třeba omezené série skvostů jako Mercedes-Benz 500/540 K Spezial Roadster nebo právě tento Talbot-Lago.

Oba vozy dokázaly uhánět přes 160 km/h, ale zatímco ten první byl superrychlý kolos ideální na německé Autobahny, Talbot-Lago měl genetickou výbavu úplně jinou. Uměl z rychlosti 160 km/h zastavit na pětníku, mrštně se proplétat zatáčkami a na konci rovinky upalovat stejně rychle jako závodní speciály.

Jeho podvozek a aerodynamické proporce měly původ právě v závodních autech. Díky tomu si kapkovitý vůz solidně vedl na okruzích. Například v roce 1938 sériový, nijak neupravovaný vůz „ze showroomu“ dojel celkově třetí ve 24hodinovce v LeMans. Průměrná rychlost činila 123,515 km/h.

Jeho 140koňový čtyřlitrový řadový šestiválec s hemisférickými válci a třemi karburátory Stromberg měl takovou páru, že vůz zůstal konkurenceschopným až do poválečných let: v roce 1948 zvítězil ve 24hodinovém závodě ve Spa. Když se pozorně podíváte na černobílou koláž čtyř fotografií, vlevo nahoře uvidíte Talbot-Lago vjíždět do proslulé zatáčky „Eau Rouge“ na okruhu Spa Francorchamps.

Dnes představuje čtrnáct dochovaných exemplářů tohoto vozu od italského automobilového designéra Giuseppa Figoniho jedny z nejcennějších automobilů na planetě. Snoubí se v nich elegance stylu art deco s vrcholnými výkony té doby, a kdykoli se objeví na současných soutěžích elegance, těžko hledají soupeře.

Překrásný kabriolet Talbot-Lago T150-C SS s karoserií od Figoniho a Falaschiho vznikl koncem třicátých let v pouhopouhých třech kusech. V roce 2013 se jeden z nich v newyorské aukci síně Sotheby’s prodal za 7,15 milionu dolarů.

V roce 1938 spatřilo světlo světa jedenáct kusů druhé série kupé pojmenované New York. Vůz dostal tři ocenění na Pebble Beach Concours v roce 2009, o rok později získal v Meadow Brook titul „Best of Show“. A v roce 2011 se u jezera Como vydražil za 3,136 milionu eur.

À propos: náš krasavec letos v Itálii majitele našel. Za 3 miliony a 360 tisíc eur.

 

, , , , , ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.