Poslední aktualizace 13. srpna 2020 od Jan Knapec
Nové soutěžní náčiní od Škody má na co navazovat. Vždyť její předchůdkyně Fabia S2000 byla oblíbeným a veleúspěšným autem na šotolině, sněhu i asfaltu. Vyhrála bezpočet rychlostních zkoušek a získala titul v hodnocení značek a jezdců v asijsko-pacifickém mistrovství (APRC), v evropském mistrovství FIA nebo pět národních triumfů Sloužila také jako základ pro WRC program Volkswagenu jehož Polo R WRC opanovalo loňskou sezonu mistrovství světa a zatím dominuje i v té letošní.
Automobilka novinku polehoučku dávala ochutnávat světu loni na podzim, nekamuflovaná studie se veřejnosti poprvé představila koncem listopadu na tuningové výstavě Essen Motor Show. Auto je postavené na aktuální verzi mladoboleslavského hatchbacku a změny se dotkly nejen designu, ale i techniky.
Vůz už nebude pohánět atmosférický dvoulitr, nýbrž o poznání menší přeplňovaná šestnáctistovka. Turbodmychadlo podléhá přísným omezením, sání dostalo restriktor, jehož největší vnitřní průměr je 32 a vnější 38 milimetrů. Nejvyšší přeplňovací tlak je 2,5 baru.
Sílu na kola bude přenášet pětistupňová sekvenční převodovka, hmotnost je podle předpisů minimálně 1230 kilogramů bez posádky a její výbavy (přilby a zařízení pro držení hlavy).
Homologace by měly být hotové do poloviny letošního roku. Cena se podle regulí musí vejít do limitu 180 tisíc eur, novinka tak bude asi o dva miliony korun levnější než Fabia S2000. Také proto automobilka očekává, že o nový sportovní vůz bude velký zájem.
automobilka škoda, automotive, automotive projekty, Fabia S2000, škoda auto, vize automobilek, vývoj automobilů
Sledovat komentáře přes RSS