Virtuální realita holoride

Doporučujeme, Horizonty

Raketoplán kopírující jízdu a elastický obsah

24 září 2019   Galerie

Let vesmírem ze zadního sedadla vašeho vozu. Právě tak by už za pár let mohla vypadat zábava na cestách díky virtuální realitě od německého start-upu holoride.

Mladá německá technologická společnost ve spolupráci s automobilkou Porsche pracuje na projektu zábavního systému pro cestující na zadních sedadlech, kterým nabídne možnost doslova se ponořit do přehršle virtuálních světů a všemožných scénářů. Náhlavní souprava virtuální reality je totiž propojena s automobilem, takže to, co člověk vidí ve virtuální realitě, přímo reaguje na pohyb vozu ve světě skutečném. 

Pokud tedy vůz zrovna projíždí zatáčkou, kupříkladu, raketoplán, v němž člověk právě letí prozkoumávat vesmírná zákoutí, odpovídajícím způsobem také změní směr letu. Výsledkem je zážitek, který cestujícího nevídaným způsobem pohltí – a navíc přináší jakýsi druhotný efekt v podobě výrazného snížení cestovních nevolností.

Inženýři holoride plánují, že v budoucnosti bude systém umět například vyhodnotit údaje z navigace automobilu a přizpůsobit délku hry ve virtuální realitě délce cesty: zkrátka aby ratolesti po příjezdu k tetičce nežadonily, že potřebují „dohrát ještě jeden level“, a mohly s klidem vystoupit. Další využití systému počítá s integrací ostatních zábavních služeb, jako jsou filmy nebo virtuální konference, díky nimž bude možné trávit čas na zadních sedadlech i produktivně.

Elastický obsah: média navržená na míru automobilům

Software od společnosti holoride nabízí rovněž takzvaný elastický obsah: novou formu médií, která je speciálně přizpůsobená konzumaci na palubě automobilu. Přizpůsobují se času jízdy, pohybům a kontextu. Za zmínku stojí, že obchodní model německého start-upu používá otevřenou platformu, která umožňuje s touto technologií pracovat i ostatním automobilkám a tvůrcům obsahu.

Holoride plánuje, že tento nový způsob zábavy v automobilech využívající běžně komerčně dostupné soupravy virtuální reality by se na trh mohl dostat už během následujících tří let. A možností se otevírá celá řada: jak se bude víc rozvíjet infrastruktura digitálně propojených vozidel pomocí komunikace V2X (vehicle-to-everything), která slouží ke sdílení dat mezi vozidly a jejich okolím, součástí virtuální zábavy se budou stávat také skutečné dopravní situace v okolí automobilu. Třeba zastávky na křižovatkách na semaforech (pokud tedy budou ještě vůbec existovat) se mohou proměnit v nečekané překážky v herním scénáři. Nebo se při zastavení přeruší výukový program a spustí se krátký opakovací test.

 

, , , , , , , , ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.

LinkedIn Facebook