Poslední aktualizace 26. srpna 2020 od jirikubes
Mladá německá technologická společnost ve spolupráci s automobilkou Porsche pracuje na projektu zábavního systému pro cestující na zadních sedadlech. Tento systém nabídne možnost doslova se ponořit do přehršle virtuálních světů a všemožných scénářů. Virtuální realita je totiž propojena s automobilem, takže to, co člověk vidí ve virtuální realitě, přímo reaguje na pohyb vozu ve světě skutečném.
Pokud tedy vůz zrovna projíždí zatáčkou, kupříkladu, raketoplán, v němž člověk právě letí prozkoumávat vesmírná zákoutí, odpovídajícím způsobem také změní směr letu. Výsledkem je zážitek, který cestujícího nevídaným způsobem pohltí. Navíc přináší jakýsi druhotný efekt v podobě výrazného snížení cestovních nevolností.
Inženýři holoride plánují, že v budoucnosti bude systém umět například vyhodnotit údaje z navigace automobilu a přizpůsobit délku hry ve virtuální realitě délce cesty. Zkrátka aby ratolesti po příjezdu k tetičce nežadonily, že potřebují „dohrát ještě jeden level“, a mohly s klidem vystoupit. Další využití systému počítá s integrací ostatních zábavních služeb. Například konference, díky nimž bude možné trávit čas na zadních sedadlech i produktivně.
Přečtěte si: Pět kroků k autonomní jízdě
Software od společnosti holoride nabízí rovněž takzvaný elastický obsah: novou formu médií, která je speciálně přizpůsobená konzumaci na palubě automobilu. Přizpůsobují se času jízdy, pohybům a kontextu. Za zmínku stojí, že obchodní model německého start-upu používá otevřenou platformu. Ta umožňuje s touto technologií pracovat i ostatním automobilkám a tvůrcům obsahu.
Holoride plánuje, že tento nový způsob zábavy v automobilech využívající běžně komerčně dostupné soupravy virtuální reality by se na trh mohl dostat už během následujících tří let. A možností se otevírá celá řada: jak se bude víc rozvíjet infrastruktura digitálně propojených vozidel pomocí komunikace V2X (vehicle-to-everything), která slouží ke sdílení dat mezi vozidly a jejich okolím, součástí virtuální zábavy se budou stávat také skutečné dopravní situace v okolí automobilu. Třeba zastávky na křižovatkách na semaforech (pokud tedy budou ještě vůbec existovat) se mohou proměnit v nečekané překážky v herním scénáři. Nebo se při zastavení přeruší výukový program a spustí se krátký opakovací test.
auto budoucnosti, automotive, budoucnost aut, budoucnost automobilů, cestování budoucnosti, doporučujeme, technologie aut, vize automobilek, vývoj aut, vývoj automobilů
Sledovat komentáře přes RSS