Auto na vodíkový pohon u nabíječky Hydrogen

Doporučujeme, Horizonty

Vodíkový pohon = budoucnost automobilového průmyslu?

16 května 2018  

Poslední aktualizace 27. srpna 2020 od jirikubes

Vodíkový pohon čeká zářná automobilová budoucnost – vyplynulo to z průzkumu společnosti KPMG.

Výsledky nejnovějších průzkumů KPMG ukazují, že auta na vodíkový pohon čeká světlá budoucnost. Více než polovina vedoucích pracovníků evropských firem se domnívá, že tyto vozy jsou velkým trumfem automobilového průmyslu.

Trh s firemními vozy se systematicky odvrací od dieselových motorů. Údaje RAC Business – britské firmy zabývající se službami určenými pro firemní flotily – ukazují, že více než 60 % velkých firem má v úmyslu stáhnout ze svého vozového parku modely aut jezdících na naftu. Současně roste zájem o alternativní pohony.

Přečtěte si naši loňské rozjímání nad tímto palivem. Psali jsme rovněž o tom, že vodík bude mít zásluhu na snižování emisí oxidu uhličitého.
 

Trend v automobilovém průmyslu

Ovšem na druhé straně podniky stále přistupují k elektromobilům se značnou rezervou. Čtyři z deseti zástupců velkých firem zdůrazňují, že v současné době ve svém podnikání nevidí možnost využití aut na elektřinu. Vedle toho se ze zprávy RAC Business dočteme, že čtvrtina dotazovaných se domnívá, že tyto automobily mají příliš nízkou tonáž, aby mohly převážet potřebné objemy nákladů.

Výsledky letošního kola otázek zadaných KPMG ukazují, že 52 % ředitelů firem označilo vývoj elektromobilů poháněných palivovými články, tedy vodíková auta, za nejvýznamnější trend v automobilovém průmyslu. Za nejméně důležitý směr, kterým se automobilový průmysl zabývá, považují snížení objemu a optimalizaci spalovacích motorů, neboť pouze 31 % dotazovaných tyto trendy označilo za zásadní.

Tankování osobních aut na palivové články trvá asi tři minuty. Proto tyto automobily mohou být stejně funkční jako vozy s konvenčními spalovacími motory. Je však nezbytné dále investovat do vodíkových tankovacích stanic. Vodíkové stanice zatím provozují firmy dodávající pohonné hmoty a výrobci průmyslových plynů.

Obrovskou výhodou elektromobilů poháněných vodíkem jsou nulové emise skleníkových plynů a jakýchkoli jiných škodlivých látek – jediné, co po nich zůstává, je vodní pára. Vodík lze vyrábět mnoha různými způsoby. Jedna z možností je využití obnovitelných zdrojů energie a odpadů, ať už v průmyslových podnicích, nebo v domácích instalacích.

Co o tomto trendu soudíte? Má výzkum pravdu a vodík je opravdu automobilová budoucnost? Podělte se o svůj pohled v diskusi.

, , , , , ,



1 Response

  1. Lucie napsal:

    „Obrovskou výhodou elektromobilů poháněných vodíkem jsou nulové emise skleníkových plynů a jakýchkoli jiných škodlivých látek – jediné, co po nich zůstává, je vodní pára.“ Vím, jak to autoři mysleli, ale vodní pára je přeci také skleníkový plyn :).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Anti SPAM *

Buďme v kontaktu

Sledujte VVAutomotive na síti LinkedIn a na Facebooku – buďte v kontaktu s profesionály z oboru. Odebírejte aktuální informace a rozšiřte komunitu odborníků.

LinkedIn Facebook